mandag 25. august 2014

Litt frustrert..

Jeg må bare skrive et lite frustrasjonsinnlegg her på en mandagskveld.

Vi holder jo på å renovere stort sett hele huset, og det har vært en lang prosess som er langt fra ferdig.
Nå for tiden er det badet som har hovedfokus, og naturligvis krever det litt forberedelser og undersøkelser.
Jeg sender mye mail om forespørsler til forskjellige forhandlere om priser, leveringstid, utførelser o.l, og opplever svært ofte å ikke få svar?! 
Jeg vet at enkelte foretrekker at man ringer, men jeg jobber 8-16, 5 dager i uken, og har ikke alltid tid til å sitte lenge i telefonen på dagtid. Mail blir derfor mer praktisk, også med tanke på at jeg da har full oversikt over hvem som har sagt hva i ettertid.
Frustrasjonen er derfor stor når de ikke svarer på mail, ikke tar telefonen når jeg ringer. Eller svarer på første mail, men etter et oppfølgingsspørsmål forblir helt stumme.

Er det jeg som er helt på viddene, eller er det OK å forvente svar på spørsmål før man velger å kjøpe produkter for flerfoldige tusen hos en leverandør?

Bare til eksempel. De siste to ukene har jeg sendt mail til 3 forskjellige benkeplateleverandører, 2 glassmestere og 8 annonser på finn.
Jeg har fått svar på 3 av henvendelsene mine, alle var fra finn.no.

Hjelpe meg.
Er det kun jeg som opplever det slik? eller er det en gjenganger i "bransjen"? :-/

En av henvendelsene gjaldt fastfelt til dusjen vi skal ha på badet.
Det endte med at jeg måtte ta meg tid til å ringe en forhandler, men nå ser det heldigvis ut til at vi har funnet noen som kan levere.
Enda en ting å krysse av listen :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar