mandag 30. juni 2014

Sånn passe lei..

ja, nå er jeg bittelitt lei av alt som heter gulvlegging.

Å skulle holde på med sånt samtidig som man har en oppmerksomhetssyk 2-åring hengende rundt seg, er fryktelig slitsomt! Snur ryggen til i to sekunder, og så står hun der. Med brekkjernet i ene hånden, og hammeren i den andre...
Og det er ikke akkurat sånn at selve leggingen går som smurt hele tiden heller. Desverre er det jo slik at med litt eldre hus, så er det jo omtrent ingenting som er rett lenger. Skjeve gulv, vegger og tak må man regne med. Noe som kan gjøre leggingen til et mareritt!

Det hjelper vel ikke akkurat at jeg klarte å regne feil, så vi har faktisk kjøpt for lite gulv! *facepalm*
Det endte med at jeg styrtet inn til byen på vei til jobb i morges, og fikk kjøpt det siste vi trengte. Vi hadde litt flaks i all uflaksen, for de hadde akkurat nok gulv igjen på lager. Da må jeg si jeg pustet lettet ut!20140630-104757-38877776.jpg

Det føles som det er altfor lenge siden jeg bare kunne sitte å nyte en god kopp kaffe. Nå er hele huset bare fullstendig kaos med rusk, bøss og verktøy overalt. Det er jo bare stue og kjøkken som skal ha nytt gulv, men sånt har en tendens til å forplante seg i hele huset.



Slenger med et par bilder fra instagram som jeg har tatt. Et lite "lys i mørket" er at jeg har så mye flotte blomster for tiden! Hortensiaen jeg plantet i bedet i fjor har klart seg over vinteren og er snart i blomst! Og rosene fra hagen er vakrere enn noensinne.
Så da får jeg vel bare leve med at alt ikke er helt på stell inne for tiden.

Ha en fin uke alle sammen :-)20140630-104759-38879229.jpg

20140630-104756-38876154.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar