mandag 11. november 2013

Smarte og praktiske baderomsløsninger

jeg har bestemt meg for å starte planleggingen av badet nede, tidlig. Det er så utroolig mange smarte løsninger som finnes der ute, og det er greit å ta seg god tid til å undersøke.
Det er jo fryktelig typisk å finne mange løsninger etter man er ferdig med oppussing. Bad er jo også fryktelig kostbart, så det er jo ikke akkurat noe man skal gjøre om igjen etter et par år. Det bør være gode og varige løsninger.

Jeg kom over en ny type sluk tidligere da jeg leste i et boligbyggeblad, og de er jo helt geniale! Lettere å flislegge rundt og lettere med tanke på fall o.l.
Og de fås jo i alle mulige finisher. Kanskje man tilogmed finner noen som matcher flisene?




Jeg ønsker meg veldig en glassdusj, og hos gustavsberg, fant jeg en kjempesmart dusjløsning. På grunn av fall i baderomsgulvet og slikt, vil glassdørene fort subbe langs gulvet, og det blir slitasje både på fliser, og på dusjdøren.
Men gustavsberg, har dører med hengsler som hever seg 5mm når man åpner døren. Da går den klar av gulvet. Smart!



Et annet godt tips jeg kom over på en annen blogg, var å plassere spyleknappen på vegghengte toalett, bak toalettlokket. Da må de jo ta ned lokket for å trekke ned, og voilà, så sikrer du deg at alle lukker toalettsetet. Fantastisk!
Nå skal vi jo ikke ha toalett på det nye badet, det blir et eget lite rom vegg-i-vegg, men det skal jo også pusses opp.
Andre smarte ting med toalettet, er jo lokk med demping. Vi har vel alle mistet toalettsetet, og det bråker noe helt forferdelig.
Det er også mulig å få tak i toalettseter som man bare klikker av. Helt genialt, det gjør jo rengjøringen såå mye enklere!!

Når det kommer til selve innredningen, har jeg erfart at det mest praktiske er innredning med skuffer. Da slipper man å dra frem alt i som står der, for å komme frem til det som står bakerst. Når man åpner skuffen, har man jo full oversikt hele tiden, og får utnyttet plassen mye bedre.
Men nå er det nå slik da, at jeg ikke er så glad i disse med helt glatt front. Jeg ønsker meg så veldig noen med litt mønster, utskjæringer o.l. Her vil jeg faktisk kanskje la det estetiske, gå foran det praktiske. Om ikke jeg kan få både i pose og sekk. Noen som har kommet over slik innredning med store skuffer?

Og sjekk disse lekre speilflisene!


(bilde fra pinterest)




Har dere noen gode baderomsløsninger på lur, jeg vil gjerne høre dem :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar