søndag 3. november 2013

Førjulsribbe og enkel borddekking.





Hei alle sammen! har dere hatt en fin helg?

I dag har vi hatt middagsgjester, og siden vi ikke skal feire jul med min familie i år, valgte vi å gå for ribbe i dag. Den ble helt nydelig, om jeg får lov til å si det selv. Jeg fulgte oppskriften til Trine, på trinesmatblogg.no som igjen er inspirert av Hellstrøm(Retten, ikke hele siden).

Linken til oppskriften finner du her, kjempeenkel og smakfull! jeg lagde også sjysausen, og den var en stor hit blant gjestene!

20131103-190958.jpg



I dag har jeg pyntet bordet veldig enkelt. Jeg har rett å slett tatt masse vinglass i forskjellige størrelser og fasonger, og snudd dem på hodet. Plasser et telys på toppen, og voilá, telysholder! Om du ønsker å pynte dem enda litt mer, er det fint å putte roser, eller andre blomster, under glassene. (Eller andre ting, kun fantasien setter grenser).
20131103-191038.jpg

Jeg må innrømme at dette bildet ikke fanger opp atmosfæren så godt, det var mye flottere i virkeligheten!

Dette er jo svært enkelt, og nesten gratis. Regner med at de aller fleste har vinglass.

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar