tirsdag 1. oktober 2013

Bryllupskaken

Jeg tenker jo mye bryllup om dagen, og i bryllup er det jo mye kaker.
Jeg har jo lenge drømt om å ha en stooor og flott bryllupskake, med mange etasjer og overveldende pynt.

kake!
Men så har det seg slik at vi ikke skal ha hundrevis av gjester i bryllupet, så en 7 etg bryllupskake vil antakeligvis være litt i overkant.
Etter mye grubling, har jeg heldigvis funnet en løsning på det!
Hos konditorene, bruker de isoporkaker, som de trekker med marsipan/fondant, slik at de kan stå til utstilling i butikkvinduet i laange tider, uten at de blir ødelagt.
Så nå har jeg tenkt å kjøpe et par "kakebunner" i isopor til min egen bryllupskake.
Det blir 2-3 etg med isopor, og 2-3 etg med ekte kake.

Wedding Cake

Det beste med dette, er jo at disse kan pyntes og gjøres ferdig laaang tid i forveien, og da kan jeg jo gjøre det selv. Skal man kjøpe en slik kake nå, så koster det jo flerfoldige tusen, og jo mer jeg kan gjøre selv for å spare penger, jo bedre.

Gjestene vil jo aldri få vite at halve kaken er isopor, da jeg har tenkt å la kelneren dele opp kaken. Det blir bare gris om 70+ personer skal skjære seg et stykke selv. Det ender jo med at halve kaken ligger igjen som grøt på kakefatet.

oooo
Denne kaken er min favoritt, og hovedinspirasjon. Fin?

Hva tror dere om den ideen? Jeg tror nemlig det blir superbra!
Ha en fin dag alle sammen, og kos dere med disse inspirasjonsbildene :-)

Wedding Cake

Yes please!!!

crystals winter wedding cake

2 kommentarer:

  1. For en genial idè! Dette må jeg gjøre i mitt bryllup! Ønsker meg stooor kake!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg følte meg ganske så "lur" da jeg tenkte det ut. Men viser seg jo at det er nokså vanlig(?) i usa :-)

    SvarSlett