mandag 5. august 2013

Mål for høsten!

Og da var sommerferien over, ihvertfall for min del. Vekkerklokken stilles inn til å ringe hver morgen, rutinene setter inn, og høsten står snart på trappene.
Jeg elsker høsten! Misforstå meg ikke, jeg elsker sommeren når den er på sitt beste, men det er noe spesiellt med høsten. Fargene, stemningen og ruskeværet som gjør det ekstra godt med en kopp kaffe under pleddet.



Ferien har vært utrolig deilig og avslappende, og den har gitt meg tid til å tenke ut hvilke gjøremål jeg har for høsten. Det er jo slik når man har hus, at man aldri går tom for ting å henge fingrene i. Og det hjelper jo ikke akkurat at vi har et gammel hus fra 70-tallet, hvor omtrent alt må fikses på. Vi har en lang vei å gå, og med sparing til bryllup, blir vi definitivt ikke ferdig med alt i år. (og ikke neste år heller)

Derfor har jeg satt opp en liste med mål som jeg håper er realistisk å komme seg gjennom iløpet av høsten. Med tanke på at jeg jobber 100% og har en liten datter på litt over 1 år, føler jeg at listen nå er lang nok. Skal jo ha tid til litt kos også, midt oppi all denne oppussingen!

Her kommer listen, men tingene er ikke nødvendigvis i rekkefølge.

1. Støpe platting utenfor inngangsdør.

2. Bytte yttervegg ved inngangsdør + vindu.

3. Rive "falsk" stein fra grunnmuren og ny murpuss.

4. Male toalett i gangen og bytte innredning (toalett, vask, speil etc).

6.Bytte vindu i spisestuen.

7.Pusse pipa i spisestuen.

8. Fikse resten av spottene i stua + trappeoppgang + kjøkken.

9. Sy gardiner!
[houzz=http://www.houzz.com/photos/1934607/Vintage-Velvet-Drapery-traditional-curtains-]

10. Male ferdig hus!

11. Planlegge juledekoreringen.

12.Male inngangsdør sort.

[houzz=http://www.houzz.com/photos/693679/Front-Entry-traditional-exterior-toronto]

 

Vi har nok definitivt nok å henge fingrene i!

Lager dere gjøremålslister, og pleier dere å fullføre listen? :-)



Ønsker dere alle en super mandag, og for de av dere som fortsatt har ferie;
Nyt den!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar