tirsdag 9. juli 2013

Stua

Da jeg flyttet hit, var det ikke så mye som var gjort med stuen. Samboeren min hadde malt den i lys toscana, og satt opp panel på to av veggene. Og det var vel stort sett det.
Vinduene i stuen var gamle og punkterte alle sammen, og veggene var fulle av sprekker og bobler.

I fjor sommer begynte vi endelig å pusse opp, og det har mildt sagt, vært en lang og slitsom prosess!
Alle vinduene har blitt byttet ut, det samme med flesteparten av veggene og det elektriske har blitt oppgradert og blitt lagt inni veggen.

Da jeg først begynte prosessen med å pusse opp, var jeg krystallklar på det at jeg ikke ville ha mer panel på veggene. Jeg er stor tilhenger av helt slette vegger, og jeg ville ha gipsplater. Hver eneste gang jeg nevnte gips, fikk jeg tilbake "strietapet?". Jeg skulle IKKE ha strietapet, jeg ville ha slette vegger. Gang på gang fikk jeg beskjed om at det var vanvittig mye jobb å gipse og sparkle. Men jeg er sta som et esel, og skulle ha det på min måte.

Mye jobb var det, men jeg fikk viljen min. Så nå har jeg deilige slette vegger i nesten hele stuen (vi valgte å beholde 2 av veggene med panel).
De er malt i supermatt maling, i fargen Marrakech, og jeg er kjempefornøyd! Den fargen er fantastisk lun og varm, og kler de slette veggene utmerket!

Vinduene ble også byttet ut, og plutselig ble stuen så mye lysere. Utrolig hvor mye lys som forsvinner når man har dårlige vinduer!
rofilerte listene rundt vinduet, og jeg synes de passer godt til resten av interiøret.

IMG_5334

Her er tv-kroken, og veggen vi valgte å beholde med panel.

IMG_5322

 

Det var litt om hva vi har gjort i stuen. Det kommer flere bilder etterhvert, men nå er det helt kaos her, ettersom vi pusser opp nå også.

Og gjett hva?? Vi har endelig gipset ferdig :-D Juhu!!

bilde3

Det gjenstår jo fortsatt masse arbeid. Egentlig den værste jobben, som er sparkling og pussing. + bytte av vindu. Men det som er litt væravhengig er ihvertfall ferdig. Og godt er det.
Nå skal jeg lade opp til en ny dag med jobb og forhåpentligvis litt maling av hus.
God natt! :-)

2 kommentarer:

  1. Så flinke dere har vært :-)
    Her er det mye fint ser jeg, må titte litt rundt, og legger meg til. Jeg har lagt igjen svar på spørsmålet ditt inne hos meg, for tenkte kanskje flere lurte på det samme.

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Er endel igjen, men jeg ser lys i enden av tunellen :-)
    Så fint, takk for svar :-D

    SvarSlett