lørdag 27. juli 2013

Master Bedroom

Hei, og god lørdag, alle sammen!

I dag har jeg lekt meg litt med med et tegneprogram jeg fant på nettet. Jeg synes slikt er utrolig gøy Vi går jo med tanker om å konvertere kjeller"stuen"/roterommet nede, til et soverom. Og planen er at dette skal bli vårt "master bedroom".
Det rommet vi har nå, er vel akkurat stort nok til det nødvendigste, og vi har vokst ut av klesskapet vårt for lenge siden.

Rommet nede som vi skal bruke, er 3.7x6.3meter, og vil da bli et relativt romslig soverom etter norsk standard.


Planen er å ha en åpen garderobeløsning nederst. Jeg funderer på å ha en kommode i midten der, som en slags "øy", hvor jeg kan ha smykkene mine og litt nips oppå o.l. Men jeg er litt usikker på om det kan bli litt trangt. Må nesten se når jeg kommer så langt.
Vil også ha en lysekrone der, og en over sengen.
Og målet er at det skal se lyst og glamourøst ut.

En ting er ihvertfall sikkert. Det var noe helt annet å se rommet med en slags innredning. Jeg har nesten tenkt at "her får jeg jo plass til -alt-" men det stemte visst ikke helt ;-)

Det vil nok ta litt tid før vi får realisert soveromsplanene våre. Først må huset dreneres, alt nede innvendig skal rives, og større, nye vinduer skal inn.
Når man sparer til bryllup, må desverre slike ting vente. Men etter bryllup er vel overstått, skal det jammen bli fart på sakene der nede! :-)





 

Jeg brukte http://www.roomsketcher.no/ som er et gratis, online tegneprogram.
Men om noen har tips til andre, enda bedre tegneprogram, tips meg gjerne :-)

 

her er et par av mine inspirasjonsbilder

[houzz=http://www.houzz.com/photos/4843330/Master-bedroom--Wallaceville--Upper-Hutt-contemporary-bedroom-other-metro]

[houzz=http://www.houzz.com/photos/1866091/Custom-Remodel-In-Summerlin--Las-Vegas-NV-eclectic-bedroom-las-vegas]
ønsker meg slike nattbord!!

[houzz=http://www.houzz.com/photos/2404877/Atlanta-Buckhead-Christmas-Showhouse-Interior-contemporary-closet-atlanta]

 

Ønsker dere alle en super lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar