søndag 7. juli 2013

Hva har vi gjort tidligere?

Siden det står litt stille med spisestuen nå, kan jeg jo skrive litt om hva vi har gjort i huset fra før.
Da jeg flyttet hit, hadde mannen allerede bodd her selv noen år, men på grunn av jobbsituasjonen hans, hadde han kun malt stuen, that's it!


Så da jeg flyttet hit, kan man trygt si at jeg fikk hendene fulle. Alt i dette huset må gjøres noe med, og selv om vi allerede har gjort mye, er det forferdelig mye igjen.
Desverre er det ikke alt som er like morro når man pusser opp. Jeg skulle så gjerne ha brukt mer av pengene på møbler og innredning. Men når man pusser opp, vil jeg gjøre det skikkelig. Så her har det blitt nytt elektrisk anlegg, og det koster skjorta!! Jeg hater synlige ledninger, så det var viktig for meg med skjulte ledninger og innfelte brytere.


Det tar jo lenger tid når man skal gjøre det slik, men resultatet blir forhåpentligvis enda bedre.


Jeg vil begynne med å vise dere kjøkkenet vårt. Det er jo fortsatt ikke heelt ferdig, det er noen ting som står igjen, men som jeg ikke får gjort ferdig før vi har byttet vinduet.
Bortsett fra dette, er jeg veldig fornøyd med det vi har gjort, spesielt med tanke på hvordan det så ut før!


Her er et par bilder av utgangspunktet, og hvordan det så ut underveis i rivingen. For en prosess! Mange lag med tapet, fett og fliser som ikke ville av!
Man kan vel trygt si at her var det relativt shabby, og ikke mye chic ;-)
IMG_3235


IMG_3242


IMG_3248


Her var rivingen ferdig, og jeg hadde endelig fått startet med tapetseringen.
IMG_3281


IMG_3290


Slik så stuen ut underveis..rot og ting overalt! (og stuen var ikke så pen i utgangspunktet heller)
IMG_3292


Og slik skulle kjøkkenet bli. Husker jeg gledet meg så vanvittig til å se det ferdige resultatet, da jeg fikk disse tegningene!
IMG_3295


Og her er et par bilder av kjøkkenet, nesten ferdig. Det er gjort enda litt mer nå, men jeg har ingen bilder av det nå. Men det kommer, så fort jeg får tilbake kameraet mitt!! :-)
IMG_3697


IMG_3705


Alt i alt må jeg si jeg er veldig fornøyd med hvordan det har blitt. Ikke det at det skal så mye til ,med det utgangspunktet ;-)


Ha en fortsatt fin søndag, folkens! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar